Jak nastavit závodní kolečkové brusle POWERSLIDE

text: Vojta / inline Centrum - Největší prodejna bruslí v EU.
Tipy & triky
1. Kontrola šroubů rámu

Pravidelně kontrolujte šrouby mezi rámem a botou, ujistěte se, že všechny šrouby a osy jsou pevně utažené. Nepřetahujte, ale musí být dobře zajištěné. Osy a montážní šrouby by měly být dotažené rukou – přibližně 4–5 Nm.
2. Správná velikost

Ujistěte se, že brusle nejsou příliš velké ani malé. Vestoje by se prsty měly téměř dotýkat špičky, při pokrčení kolen by měl vzniknout malý prostor v oblasti prstů. Dbejte i na to, aby horní část boty dobře obepínala nohu.
3. Fixace paty

Pata musí být v brusli pevně zajištěná. U karbonových bruslí je dobrý heel lock naprosto zásadní pro stabilitu a podporu.
4. Kontrola usazení

Pro maximální přesnost a přenos energie byste měli cítit kontakt na bocích boty, ale mít i trochu prostoru vepředu. Těsnější usazení zvyšuje výkon, volnější přináší pohodlí, ale ztrácí se přímý přenos síly. Volná bota může způsobovat tření a puchýře. Pokud máte tlaková místa, ověřte, zda jsou boty tepelně tvarovatelné.
5. Šněrování

Šněrujte brusle dostatečně pevně, aby vznikl kontakt mezi nohou a skeletem pro maximální přenos energie, ale zároveň mějte možnost pohybu z hrany na hranu. Kolena byste měli moci volně krčit. Pokud máte problémy s povolováním tkaniček nebo tlakem při předklonu, vyzkoušejte alternativní styl šněrování.

6. Přezka s ráčnou

Používejte ráčnovou přezku pro perfektní fixaci paty a nastavení požadovaného tlaku. Přezka musí být utažená dost, aby poskytla oporu, ale ne tak moc, aby omezila krevní oběh. Najděte ideální polohu – přezku lze upravit i během jízdy.
7. Footies

Pro větší pohodlí nebo vyplnění prostoru kolem kotníků využijte kolekci MYFIT Footies. Nabízejí různé tloušťky a funkce pro optimální usazení.
8. První jízdy

Dejte nohám čas, aby si na nové brusle zvykly. První 2–3 jízdy omezte na 30–45 minut a testujte různé nastavení rámu, abyste našli ideální rovnováhu.
9. Nastavení rámu

Pokud si nejste jistí, začněte s téměř vycentrovaným rámem. Posuňte rám mírně dovnitř, především v přední části. Tento základ pak dolaďte drobnými změnami, dokud nenajdete perfektní nastavení. Správnou polohu si můžete označit pro snadné opětovné nastavení.
10. Pohyb nohy

Nesmí docházet k vertikálnímu pohybu nohy v botě, zejména v oblasti paty – jinak hrozí puchýře. Pokud ano, chraňte nohy páskou nebo náplastí, případně využijte footies.
11. Technika

Nejčastější příčinou bolesti v závodních botách jsou technické chyby. Bolest paty například ukazuje na nesprávné došlápnutí. Tvrdé dopady zadního kolečka zatěžují patu. Pokud si nejste jisti, obraťte se na trenéra.
12. ponožky nebo naboso?

Pokud používáte ponožky, volte tenké kvůli lepšímu citu a kontrole. Při jízdě naboso brusle občas vyčistěte a použijte sprej proti zápachu.
13. Tepelné tvarování

Pokud problémy přetrvávají i po zajetí bot, zkontrolujte, zda jsou tepelně tvarovatelné. Při silných tlakových místech přidejte před tvarováním polstrování na postižené místo, upevněte ho páskou a poté zahřejte brusli. Během procesu šněrujte velmi pevně, aby se tlakové body vytlačily ven.
14. Vyrovnání rámu

brusle by neměly padat dovnitř ani ven. Pokud ano, upravte polohu rámu – při padání dovnitř posuňte rám směrem dovnitř, při padání ven opačně.
15. Stride Control

Pro vyrovnání rovnováhy můžete použít Stride Control, malé klínky mezi botou a rámem. Pokud padáte dovnitř, dejte vyšší stranu klínku ven, a naopak.
16. Pitch Control

Pomocí Pitch Control můžete měnit náklon mezi špičkou a patou. Umístěním bloků pouze pod přední nebo zadní montáž můžete vytvořit individuální úhel pro více náklonu vpřed nebo vzad. Při bolestech holení zkuste blok pouze pod přední montáž – uvolní se tak napětí lýtkového svalu.







































































































