Brzdy na kolečkové brusle Powerslide

text: Vojta / inline Centrum - Největší prodejna bruslí v EU.
brzdy pro fitness a dětské brusle
Všechny fitness a dětské brusle Powerslide jsou vybaveny brzdou – buď namontovanou přímo na brusli, nebo přibalenou v krabici.
Speciálnější brusle, jako urban, hokejové nebo závodní, brzdu nemají, ale lze ji dokoupit zvlášť.
Najděte si svou kompatibilní brzdu a velikost:
Megacruiser 125mm Brake – Art. 907029
-
Vhodná pro max. osazení 3x125mm
-
Maximální délka rámu: 12,8” / 325 mm
-
Maximální šířka rámu: 37 mm
-
Montáž možná na rámy s roztečí os 127–173 mm
-
Nelze namontovat na rocker rámy
Road Hog Brake – Art. 907005
-
Vhodná pro max. osazení 4x110mm
-
Není kompatibilní s 3-kolečkovými rámy 110 mm
-
Maximální šířka rámu: 34 mm
-
Montáž pouze na rámy s roztečí os 112 mm
-
Nelze namontovat na rocker rámy
UBS Brake – Art. 900531
-
Vhodná pro max. osazení 4x100mm
-
Šířkově nastavitelná – až do 38 mm
-
Montáž pouze na rámy s roztečí os 102 mm
-
Nelze namontovat na rocker rámy
Urban Brake Size L – Art. 908058/3
-
Vhodná pro max. osazení 3x110mm
-
Montáž možná na rámy s roztečí os 112–137,5 mm
-
Maximální šířka rámu: 37 mm
-
Nelze namontovat na rocker rámy
Urban Brake Size M – Art. 908058/2
-
Vhodná pro max. osazení 4x90mm
-
Montáž možná na rámy s roztečí os 92–94 mm
-
Maximální šířka rámu: 37 mm
-
Nelze namontovat na rocker rámy
Urban Brake Size S – Art. 908058/1
-
Vhodná pro max. osazení 4x80mm
-
Montáž možná na rámy s roztečí os 82–84 mm
-
Maximální šířka rámu: 37 mm
-
Nelze namontovat na rocker rámy
HABS Brake (Height Adjustable Brake System) Size S/M – Art. 907031
-
Maximální šířka rámu: 38 mm
-
Montáž možná na 3-kolečkové i 4-kolečkové rámy
-
Pouze pro rámy připravené pro HABS brzdu
-
Pouzdro velikosti L/XL + brzdové špalíky S/M pasují i na osazení 110 mm
HABS Brake Size L/XL – Art. 940421
-
Maximální šířka rámu: 38 mm
-
Montáž možná na 3-kolečkové i 4-kolečkové rámy
-
Pouze pro rámy připravené pro HABS brzdu
-
Pouzdro velikosti L/XL + brzdové špalíky S/M pasují i na osazení 110 mm
SUV brzdy

Nabízíme také široký výběr SUV brzd pro naši off-road kolekci. Najděte si svou kompatibilní brzdu:
Calf Brake I – Art. 900727
-
Vhodná pro XC Trainer brusle s pneumatikami 6” / 150 mm
Calf Brake II – Art. 900745
-
Vhodná pro X-Plorer rámy s pneumatikami 6” / 150 mm
Universal Cuff Brake 150 – Art. 908090
-
Vhodná pro XC Skeleton brusle s pneumatikami 6” / 150 mm
Universal Cuff Brake 200 – Art. 908265
-
Vhodná pro Grave Digger brusle s pneumatikami až 8” / 200 mm
SUV Cuff Brake – Art. 908339
-
Vhodná pro všechny SUV Trinity brusle s pneumatikami až 6” / 150 mm
SUV Heel Brake – Art. 908038
-
Vhodná pro SUV rámy s uchycením UFS nebo 165 mm s pneumatikami až 5” / 125 mm
Porovnání nejoblíbenějších brzd
HEEL | HABS | Syncro | |
|---|---|---|---|
| Hmotnost | Nízká | Střední | Vysoká |
| Životnost | Snadno vyměnitelné | Snadno vyměnitelné | Složitá výměna |
| Brzdná dráha | Dlouhá | Krátká | Nejkratší |
| Ovládání | Dobrá | Lepší | Nejlepší |
| Nastavení | Nenastavitelné | Nastavitelná výška | Nastavitelný bod a síla brzdění |
| Možnost chůze | Ne | Ne | Ano |
| Stabilita | Jedno kolečko na zemi | Jedno kolečko na zemi | Tři kolečka na zemi |
| Směr brzdění | Pouze rovně | Pouze rovně | Brzdí i v zatáčkách |
| Náročnost použití | Vyžaduje učení | Vyžaduje učení | Vhodné pro začátečníky |
| Odolnost | Dobrá | Delší | Nejdelší |
| Cena | Dostupná | Dostupná | Vyšší |
| Kompatibilita | Téměř všechny brusle | Pouze rámy HABS | Pouze rámy Syncro |
Často kladené dotazy k brzdám (BRAKE FAQ)
Co je součástí brzdového systému při koupi?
Každá brzda obsahuje všechny osy a šrouby potřebné k montáži.
Doporučujeme si ponechat původní osu z brusle pro případ, že budete chtít brzdu později odstranit. Vždy používejte osu, která je dodána spolu s produktem.
Kdy mám vyměnit brzdový špalík?
Pro zachování účinné brzdné dráhy doporučujeme špalík pravidelně měnit. Nový špalík také umožňuje snadnější nastavení správného úhlu.
Opotřebovaný špalík výrazně prodlužuje brzdnou dráhu a při extrémním opotřebení může dojít i k poškození držáku.
Funguje brzdový špalík na každém povrchu?
Výkon každého špalíku se může lišit podle povrchu.
-
Na všech typech asfaltu fungují výborně.
-
Vždy doporučujeme otestovat brzdnou dráhu na každém povrchu.
-
Hladké povrchy jako žula umožní lepší brzdný účinek, ale písek či drobné nečistoty výkon výrazně snižují.
Funguje brzda i za deště?
Ano, většina brzd zpomalí brusle i za vlhkých a deštivých podmínek.
Je však nutné počítat s tím, že brzdná dráha je delší. Na velmi hladkých površích (např. žula) může být špalík stejně kluzký jako kolečka, proto je třeba jezdit opatrněji.
Prodlužuje použití brzdy životnost koleček?
Ano. Používání brzdy je skvělý způsob, jak chránit kolečka.
Klasické brzdné techniky vyžadují vysoké tření mezi kolečky a povrchem, což kolečka rychle opotřebuje. brzda těmto technikám předchází a výrazně prodlužuje životnost koleček.
Jezdit s brzdou, nebo bez?
Pokud jste začátečník, velmi doporučujeme začít bruslit s patní brzdou, dokud se necítíte plně jistí při zastavení pomocí T-stopu, hokejového zastavení nebo jiných technik.
Heel Brake Stop (patní brzda)

Patní brzda je nejdůležitější technika zastavení, kterou byste se měli naučit na začátku inline bruslení. Brzdu neodstraňujte, dokud si neosvojíte několik jiných technik zastavení, které fungují i při vyšší rychlosti.
Většina bruslařů má brzdu na pravé brusli, což znamená, že musejí dobře balancovat na levé noze.
Základní pravidlo: přizpůsobte rychlost svým schopnostem a bruslete s předvídavostí. Vyhýbejte se prudkému terénu, dokud nezvládnete jízdu i brzdění na rovině.
Postup:
-
pokrčte kolena a kotníky, lehce se předkloňte v bocích,
-
těžiště držte přímo nad bruslemi,
-
vysuňte brzdící brusli dopředu a zvedněte špičku,
-
zatlačte na brzdový špalík, přeneste cca 40 % váhy na přední brusli a 60 % na zadní.
Tato metoda vás postupně zpomalí a zastaví.
T-Stop

Pokud jste pokročilejší bruslař nebo máte brusle bez brzdy, využijete tzv. T-stop.
Postup:
-
zaujměte bruslařskou pozici,
-
brzdící nohu posuňte dozadu a natočte kola pod úhlem cca 75–80° k směru jízdy,
-
nechte je klouzat po zemi a vyvíjejte lehký tlak, dokud nezpomalíte a nezastavíte.
Horní část těla držte vzpřímeně, ramena rovně. Vyhněte se kroucení těla, které by mohlo narušit rovnováhu.
































































HEEL
HABS







































